Incompany

Naast dat je als individu terecht kunt bij De Seksualiteitschool, kun je ons ook vragen om (een deel van) je team te scholen. Wij geven veel incompany trainingen in het onderwijs , de kinderopvang en de zorg. We kunnen ook altijd op maat scholing ontwikkelen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Onderwijs
Het onderwijs is een van de belangrijkste partners in het bespreekbaar maken van seksualiteit. Bij ons kun je terecht voor diverse teamtrainingen op het gebied van seksualiteit en gender. Bijvoorbeeld onze training ‘seksualiteit bespreekbaar maken’ voor het gehele onderwijsteam, of een training voor mentoren en vakdocenten om seksuele voorlichting te geven. Ontbreekt het bij jullie nog aan visie? Dan helpt De Seksualiteitschool je graag met een visievormende training.
Zorg
Een geaccrediteerde training over seksualiteit voor jouw team? Of het hele opleidingstraject van een medewerker vormgeven? Het kan allemaal bij De Seksualiteitschool. Voor zorginstellingen bieden wij scholing en opleiding aan voor individuele medewerkers, maar ook voor een heel team. Ga eens tijdens een multidisciplinair overleg aan de slag met genderdiversiteit onder leiding van onze trainers.
Kinderopvang
Werken in de kinderopvang brengt allerlei uitdagingen met zich mee. Een van die dingen is hoe je omgaat met de seksuele opvoeding van jonge kinderen. Kinderen laten nou eenmaal gedrag zien en stellen vragen die te maken hebben met seksualiteit. Wat betekent seksualiteit op kinderleeftijd? En hoe ga je als medewerker van de kinderopvang op de juiste manier hier mee om? De Seksualiteitschool biedt een opleidingstraject voor medewerkers uit de kinderopvang.

Andere organisaties

Seksuele integriteit op de werkvloer? Er is veel veranderd sinds #metoo. Wat kan nog door de beugel? Hoe zorgen we voor een open werkcultuur waarin we met elkaar afstemmen, elkaar respecteren en er toch nog ruimte blijft voor een grapje? De Seksualiteitschool biedt incompany trainingen in omgangsnormen en gedragscodes op de werkvloer.

Aantekening seksuologie NVVS

Werkt jouw organisatie al met aandachtsfunctionarissen seksualiteit? Door het aanstellen van een aandachtsfunctionaris seksualiteit of seksuele gezondheid, werk je aan de voorkant om te voorkomen dat er ongewenste dingen plaatsvinden binnen jouw organisatie of school. Een aandachtsfunctionaris kan het onderwerp op de agenda zetten, zorgen voor een seksueel integere werksfeer en weet naar wie je, wanneer kunt doorverwijzen als het toch nodig is. Wij helpen je graag bij de opleiding van jouw medewerkers. Momenteel zijn we bezig met accreditatie voor onze 10-daagse opleiding bij de NVVS. Zo kun je jouw medewerkers bij De Seksualiteitschool in de toekomst een aantekening seksuologie NVVS laten behalen. Dan weet je zeker dat het goed zit. Lees hier meer.