Cursusaanbod

De Seksualiteitschool biedt scholing, training en opleiding aan zorg- en onderwijsprofessionals, medewerkers in de kinderopvang, ouders en andere opvoeders en professionals uit diverse vakgebieden die zich willen verdiepen in seksualiteit.
Professionals

Om met vertrouwen diverse scenario's in je werk met kinderen en jongeren aan te kunnen gaan, krijg je in deze training alle informatie die nodig is om te werken met het Vlaggensysteem. Deze methodische aanpak is ontwikkeld om seksueel gedrag van kinderen en jongeren te duiden en er op een passende manier op te reageren.

Aanmelden

In deze cursus bieden we een doelgericht antwoord op de uitdagingen die zich voordoen tijdens het lesgeven over seksualiteit. Na afronding van deze cursus ben je niet langer een toeschouwer, maar heb je een actieve rol in het initiëren en integreren van seksuele vorming op school.

Aanmelden

Wil jij in jouw huidige werk seksualiteit bespreekbaar maken? Of wil je juist aan de slag als voorlichter of preventiemedewerker? Leer in deze 10-daagse cursus hoe je seksualiteit bespreekbaar maakt en werk mee aan een toekomst vol seksueel welzijn. De eerste groep start in september 2024.

Aanmelden

In de e-learning Gender101 kun je op je gemak vanuit de veiligheid van je eigen omgeving meer leren over gender. Van de drie aspecten (genderidentiteit, genderexpressie en sekse) tot twee verhalen van genderdiverse ervaringsdeskundigen over hun genderproces én genderneutrale taal en voornaamwoorden.

Start direct

Veel gedrag dat we zien bij jonge kinderen is gezond. Toch is het niet altijd het juiste moment of de juiste plek voor bepaald gedrag of vragen. Tijdens deze e-learning leer jij alles over de seksuele ontwikkeling van jongen kinderen én hoe je het best kunt reageren hierop als pm’er. Na het volgen van de e-learning weet jij hoe je als pm’er kunt bijdragen aan een gezonde ontwikkeling en pak je ook vol zelfvertrouwen dit belangrijke aspect van je werk op.

Persoonlijk

Start direct

Herken je zo’n situatie? Je kind zit wijdbeens op de bank met hand in de onderbroek. Oma is er ook en zegt: doe die benen eens bij elkaar, dat is toch niet netjes? Jij wil je kind juist wel de ruimte geven om het eigen lichaam te ontdekken en op laten groeien zonder schaamte. Wat zeg je tegen je kind? En wat tegen oma?